Aktuality


Výrobci plnicích linek Nate ubírá zakázky situace na Ukrajině

Chotěboř – Chotěbořskému výrobci plnicích linek Nate – nápojová technika škodí napjatá politická situace mezi Ruskem a Ukrajinou.

Zveřejněno 27. 5. 2014 v Havlíčkobrodském deníku

„Investoři pozastavili tři zakázky celkem za desítky milionů korun, u kterých česká firma vyhrála tendry. Jedna akce se týkala Ukrajiny, další dvě potravinářských firem v Rusku. Minulý rok patřilo Rusko mezi nejvýznamnější exportní teritoria podniku," řekl generální ředitel Petr Papoušek. „Rusko je pro nás stále významné, ale projektů tam řádově ubylo, zakázky pokračují jen od nejsilnějších firem," dodal Papoušek.

Tendry na pozastavené akce se konaly i dva roky, Nate je vyhrála v mezinárodní konkurenci. K jejich odložení investory kromě politické situace prý vedla i nedávná devalvace rublu o pětinu, kvůli níž by jim zakázky domluvené v eurech prodražily.

Nate se specializuje na zakázkovou výrobu plnicích linek pro pivovary, mlékárny, pro stáčení stolních vod i lihovin. Koncem minulého roku dodali chotěbořští strojaři do Ruska kupříkladu linku za 31 milionů korun na stáčení minerální vody. „Poměrně dobře se tam rozběhly dodávky do mlékáren," doplnil Papoušek.

Podnik včetně dceřiné firmy Nate – marketing zaměstnává 250 lidí. Odbyt má hlavně v Evropě. Minulý rok se mu kromě Ruska dařilo i v balkánských zemích, ale také v Rakousku, Německu a ve Skandinávii. Na tuzemském trhu firma prodala asi 30 procent loňské produkce. Třeba pro Pivovar Svijany zajistila celkovou rekonstrukci stáčecí linky.

Loňské tržby firmy Nate činily 420 milionů korun proti 280 milionům korun za rok 2012. Do rozdílu se promítá i zakázkovost výroby. Loňské hospodaření skončilo ziskem 8,5 milionu korun. Daří se i dceřiné firmě Nate – marketing, která v Chotěboři vyrábí automatické linky navazující na technologie mateřského podniku. Do její produkce patří také linky na plnění nápojů do nerezových KEG sudů; jedna loni putovala až do Etiopie a další letos na Kubu. Obrat této dceřiné firmy byl loni kolem 45 milionů korun.

Vlak s nákladem dorazí na Sachalin ve čtvrtek

Chotěboř – Právě dnes ve čtvrtek bude ve městě Južnyj - Sachalinsk na ruském ostrově Sachalin vyložena zásilka, která byla odeslána z chotěbořského vlakového nádraží pátého února.

 

 Zveřejněno 11. 3. 2010 v Havlíčkobrodském deníku.

 Zásilku tvořil automat na plnění piva a kvasu do plastových lahví, který pro ruského zákazníka vyrobili technici a dělníci společnosti NATE – nápojová technika Chotěboř.

 Na místo určení, tedy do Korsanovského závodu piva a nápojů, dorazila po zhruba třiatřiceti dnech. Po železnici a moři urazila téměř jedenáct a půl tisíce kilometrů. Projela Českem, Slovenskem, Ukrajinou a Ruskem, kde ji vlaky vezly po Transsibiřské, ale také po Bajkalsko–amurské magistrále. Z přístavu Vanino ji nakonec na Sachalin dopravil lodní trajekt, i s celým vlakem. Ovšem jen za pomoci ledoborce.

Až osm set kilometrů denně

 „Transport se proti původnímu harmonogramu opozdil o tři dny. První zpoždění nastalo ještě na území České republiky, to další, které bylo spíše jen administrativního charakteru, následovalo na slovensko–ukrajinské hranici,“ uvedl Libor Eibl, manažer dopravy pražské spediční firmy Spedi-Trans, která měla tuto mamutí logistickou akci na starost. „Pak už s transportem žádné problémy nebyly. Vlaky se zásilkou jely i osm set kilometrů denně,“ dodal Libor Eibl.

 „Jsme samozřejmě rádi, že náš automat je už na místě, a v pořádku,“ pochvaloval si Patrik Perka, konstruktér společnosti NATE a poznamenal, že příští týden se na Sachalin vypraví letecky dva technici, kteří automat uvedou do provozu.

 Kapacita automatu tvořeného vystřikovačkou lahví, plničem a uzavíračkou dosáhne čtyř tisíc lahví o obsahu 1,5 litru za hodinu. „Jde o samoobslužný automatický stroj středního výkonu, který byl vyroben z potravinářské nerezové oceli. Celá zásilka vážila devět tun, dosáhla délky pěti metrů, šířky tří metrů a výšky 260 centimetrů,“ připomněl její parametry Patrik Perka.

Ruské pivo stočí do lahví plnící automat z Chotěboře

Cíl? Ostrov Sachalin, Ruská federace
Vzdálenost? Dvanáct tisíc kilometrů
Čas? Jeden měsíc.
Způsob dopravy? Železnice.

Zveřejněno 5. 2. 2010 v Havlíčkobrodském deníku.

I tak lze charakterizovat základní logistické údaje zásilky, která právě dnes ráno opustila vlakové nádraží v Chotěboři a vydala se přes Slovensko a Ukrajinu na ruský Dálný východ.

Konkrétně pak do města Južno-Sachalinsk a tamního Korsanovského závodu piva a nápojů, který si u chotěbořské společnosti NATE objednal automat na plnění piva a kvasu do umělohmotných lahví.

„PETBLOK 35/35/7. Tak zní přesné označení tohoto stroje, který jsme zhruba měsíc konstrukčně připravovali a další měsíc vyráběli,“ řekl Patrik Perka, konstruktér společnosti NATE Chotěboř a dodal, že kapacita automatu tvořeného vystřikovačkou lahví, plničem a uzavíračkou dosahuje čtyř tisíc lahví o obsahu jednoho a půl litru za hodinu.

"Jde o samoobslužný automatický stroj středního výkonu, který byl vyroben z potravinářské nerezové oceli. Celá zásilka váží devět tun, dosahuje délky pěti metrů, šířky tří metrů a vysoká je 260 centimetrů. Vzhledem k těmto parametrům bylo nutné zásilku vypravit k zákazníkovi po železnici, neboť do standardního lodního kontejneru se nevejde,“ vysvětlil Perka a poznamenal, že s výpravou stroje na cestu začali dělníci už ve středu odpoledne.

První kontakt se zákazníkem z ruského Dálného východu učinila společnost NATE Chotěboř na veletrhu v Soči v létě loňského roku. „Pozvali jsme zástupce Korsakovského závodu do České republiky, aby se osobně s našimi výrobky seznámili. Viděli je a byli s jejich kvalitou i výkonem spokojeni,“ uvedla Taťána Torgalová, obchodní manažerka společnosti NATE Chotěboř a řekla, že uvedený ruský závod projevil zájem o další plnící automat.

Společnost NATE svěřila celý komplikovaný transport svého plnícího stroje pražské spediční firmě Spedi-Trans. Její manažer dopravy Libor Eibl Deníku sdělil, že na vzdálenost dvanácti tisíc kilometrů ještě žádnou zásilku po železnici nepřepravovali. Maximálně prý na Ural.

„Příprava nám zabrala čtrnáct dnů. V každé tranzitní zemi jsme se museli obrátit na naše partnerské přepravní železniční společnosti. Kromě toho jsme museli zajistit, a do Chotěboře včas dopravit, i speciální vagon, na kterém bude zásilka přepravována. A to až na slovensko-ukrajinskou hranici, kde bude přeložena,“ konstatoval Eibl.

Připomněl, že po celou dobu přepravy bude mít společnost NATE Chotěboř o aktuálním pohybu a stavu zásilky přesné informace. Vlak ji doveze až do přístavu Vanino, posléze bude železničním trajektem dopravena na ostrov Sachalin.

Jakmile bude zásilka na místě, vypraví se za ní letecky dva specialisté společnosti NATE, kteří ji v Južno-Sachalinsku uvedou do zkušebního provozu. „Potrvá přibližně dva týdny a potom si ji zákazník převezme do běžného užívání,“ uzavřel Patrik Perka.

Pokr - Česká televize 12.5.2009

Mnohé firmy, které vznikaly privatizací, měly výhodu ve vybudovaném zázemí. Ovšem ne každá dokázala toto dědictví plně využít.

Naše firma vznikla z Chotěbořských strojíren, což bylo součástí koncernu Chepos ještě před rokem 1989, a zabývá se speciálně nápojovou technikou, to znamená stáčením limonád, vína, piva a ostatních nápojů.

Naše dodávky se kompletují celou linkou, což je taková buď poloautomatizovaná, nebo automatizovaná linka na balení vody nebo piva. My jsme měli zaměřené naše exportní aktivity směrem do bývalého Sovětského svazu. To ovlivňuje vývoj, protože pokud je kvalita dostatečná pro našeho zákazníka, tak se i to myšlení lidí trošičku pozastaví a to nějakým způsobem ovlivňuje rychlost a čipernost vývoje.


Celý článek k přečtení zde.

Ostravar má novou moderní myčku vratných lahví

V úterý 14.dubna 2009 bude v pivovaru Ostravar spuštěna do plného provozu nová moderní myčka vratných lahví s označením DELTA 28. Nová myčka má kapacitu 34.000 lahví za hodinu a je mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Pro Ostravar ji v prvním čtvrtletí letošního roku vyrobila česká firma NATE – nápojová technika.

Celý článek k přečtení zde.

Z Chotěbořské firmy Nate vyjelo 40 tun!

Zveřejněno 29. 3. 2009 v Havlíčkobrodském deníku.

Chotěboř - Asi čtyřicet Škoda 100 vyjelo v sobotu z chotěbořské firmy, která vyrábí nápojovou techniku, do Ostravy. Přesně tolik tun vážila myčka láhví, kterou si Ostravští u NATE objednali. Zakázka měla šibeniční termín: „Poté, co jsme zvítězili ve výběrovém řízení, jsme kompletní zadání dostali 23. ledna. Šli jsme do určitého rizika. Zařízení, jehož výroba trvá zhruba pět měsíců, jsme my zvládli zrealizovat za pouhých 65 dnů,“ prozradil manažer projektu Zdeněk Holas.

Přesun obrovského kolosu na přepravní kamion nebyl nijak jednoduchý. Pod dohledem dvou autojeřábníků trvala celá akce čtyři hodiny.

Teprve poté mohl nadměrný náklad vyjet do ulic směrem do ostravského pivovaru Ostravar, který patří pod skupinu Pivovary Staropramen.

Cíl: Arménie. Vlak vyjíždí dnes ráno

Zveřejněno dne 19. 5. 2008 v Havlíčkobrodském deníku.

Chotěboř - Dnes v devět hodin ráno se z chotěbořského nádraží vydává plně naložený vlak směrem na východ. Dvě kompletní linky pro nápojové podniky – jedna na plnění pivních lahví a druhá na limonády – míří po kolejích do daleké Arménie. Pro společnost NATE – nápojová technika a.s., jeden z nástupnických podniků Chotěbořských strojíren, je to obchod za zhruba padesát milionů korun.

Z Chotěboře do Diližanu.

Vedle robustnější konstrukce vsadili na rychlý servis

Zveřejněno v časopisu PACKAGING - Odborný časopis pro obaly, logistiku a transport, 5/2007